Horizon 802.11ac wifi is heel traag

P

pan.nl

Hallo allemaal,

Ik gebruik de Cisco EPC3925 als modem, maar wilde graag snellere wifi. Ik heb dus de Horizon box aangevraagd. Ik sluit de Horizon box aan de Cisco met een ethernet-kabel en stel de Horizon in als accesspoint. De 2.4Ghz-accesspoint doet het prima maar de 5Ghz-accespoint niet. In het begin krijg ik wel de normale snelheid van zo'n 190-200 Mbps op mijn ultrabook, maar na een tijdje (zonder iets te veranderen) wordt de snelheid verlaagd naar zo'n 2-3 Mbps. Ik heb geprobeerd de waarden bij "Advanced" aan te passen, maar de snelheid blijft laag. Wat gaat er mis?

Mod edit:
Titel aangepast.
 
Heb hetzelfde probleem maar zelfs ook nog dat de verbinding regelmatig even blijft hangen. Lijkt wel of de processor van de horizon niet zo snel is om veel verkeer aan te kunnen.
 
Als de processor in de HZN niet snel genoeg zou zijn, dan zou iedereen dit probleem toch moeten ervaren op 5GHz 802.11ac?
 
Ik heb hetzelfde ervaren toen ik de hzn wilde gebruiken om dualchannel wifi te krijgen.
Heb uiteindelijk het modem er maar uit gedaan en doe het nu enkel met hzn en ben er tevreden mee.
 
probeer eens een ander kanaal en je box even van de stroom halen.
 
Ook hier last van dat probleem.

Gebeurd elke maand wel 1 keer dan de 5Ghz AC band op tilt slaat en nog maar 1% bied van wat deze normaal doen.
Enige wat dan werkt is een harde reset tot het weer fout gaat.

Als sinds dag 1 last van en is nooit wat aan gedaan.
 
Geef je 5ghz een andere naam en verbind dat mee. Of schakel je 2.4 uit.
 
streetie zei:
Heb hetzelfde probleem maar zelfs ook nog dat de verbinding regelmatig even blijft hangen. Lijkt wel of de processor van de horizon niet zo snel is om veel verkeer aan te kunnen.

Wifi in de horizon box heeft een eigen cpu(op de wifi kaart) dus dat is het probleem echter niet.
 
Ik weet dat dit een oud topic is maar ik heb nu al de derde Horizonbox die hetzelfde euvel heeft.
Uit het niets weg vallende snelheid op AC Wifi.
Van 150mbit naar 2a3 mbit.
Is er iemand die een oplossing weet?
 
Terug
Bovenaan