• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chromecast werkt niet!

  • Onderwerp starter firestorm112
  • Startdatum
F

firestorm112

Hallo!

Ik heb een paar dagen terug een chromecast stick aangeschaft na trouw de instructies opgevolgt te hebben werkt het niet!

De wifi wordt gestuurd vanuit de modem / router Technicolor TC7200 en heb een aparte horizon box!

Iemand enig idee? of tips? het kanaal heb ik veranderd in 7 dat is ook alles maar verder kom ik absoluut niet lijkt dat ie de verbinding niet vast blijft houden :(

Thanks alvast!
 
Voor de zekerheid : Gebruik je wel Google Chrome? En heb je de Google Cast en Videostream voor Google Chromecast extensies gedownlooad en geinstalleerd?

Plex Medieserver is ook een heel mooi programma in combinatie met de Chromecast.
 
Wifi op kanaal 6.
ES file Explorer en ES chromecast player.
Alles op mijn computer via es Chrome player op tv.
Werkt perfect
 
Heb je ergens een overijverige firewall op je computer aanstaan die videostream blokkeerd? Had ik ook eerst last van. :P
 
Heey,

Ik probeer de chromecast te programmeren via de tablet zal eens kijken op welk kanaal de wifi staat chromecast start wel op links onderin behoort ie blauw te worden en te blijven maar wordt grijs en krijg steeds de melding kan geen verbinding met apparaat maken.. firewall staat uit op router maar er wordt ook iets gezegd over gast nog iets op de router?
 
firestorm112 zei:
Heey,

Ik probeer de chromecast te programmeren via de tablet zal eens kijken op welk kanaal de wifi staat chromecast start wel op links onderin behoort ie blauw te worden en te blijven maar wordt grijs en krijg steeds de melding kan geen verbinding met apparaat maken.. firewall staat uit op router maar er wordt ook iets gezegd over gast nog iets op de router?

Hmm, volgens mij moet je eerst via een computer je Chromecast installeren. Je moet eerst het chromecast programma installeren (https://cast.google.com/chromecast/setup/) die dan vervolgens je Chromecast gaat zoeken en hem koppelen op je Wifi.

Wil niet zeggen dat het op een tablet niet zou kunnen maar heb geen ervaring daarmee, iig koppel ik hem aan met mijn computer op de router dus probeer dat eens als je dat nog niet gedaan had. ;)

Met je Wifi kanalen heeft het iig weinig te maken, tenzij je haperingen krijgt met het versturen van video naar je chromecast omdat je op een te druk Wifi kanaal zit. Maar je zou iig altijd moeten kunnen verbinden.
 
Idd via pc is het gelukt ik had de router van upc op bridge modus gezet en toen werkte alles naar behoren de tablet heb ik een softwarematige reset gegeven en het lukte me weer om te streamen iedereen zowiezo bedankt voor het meedenken! :)
 
Terug
Bovenaan