Aggresieve Ziggo verkopers

René

Moderator
Berichten
9.844
Internet
  1. KPN
Schelden, spugen en leugens aan de deur. Meldpunt ontvangt sinds het begin van dit jaar meldingen over agressieve deur-tot-deur-verkopers van Ziggo. Vaak opereren ze zonder colportagevergunning van de betreffende gemeente en worden abonnementen opgedrongen. Waarom doet Ziggo dit? En wat zijn de regels rond colportage?

Verkopers van Ziggo aan de deur​

Ziggo schakelt tussenbedrijven in die met verkopers langs de deuren gaan om televisie-, telefoon- en internetabonnementen te slijten. Anne van der Meer uit Zeewolde krijgt er een aan de deur. Hij wil alleen een offerte ontvangen, zet dus ook geen handtekening, maar krijgt een paar dagen later wel bericht dat hij aangemeld is als klant. Silvana Dodich uit Capelle aan den IJssel maakt hetzelfde mee, net als verschillende oudere buren in de straat. Zij helpt hen om de Ziggo-abonnementen met veel moeite terug te draaien. De vaak jonge verkopers stellen zich dwingend op. Zij krijgen alleen commissie betaald als zij een mondelinge aankoop aan de deur schriftelijk bevestigd krijgen. Daarom hameren zij op een bankrekeningnummer en een mailadres. Maar wie alleen een offerte wil hebben, sluit geen contract. Elles de Bruin praat er over door met een deskundige van het Juridisch Loket.

 
Was niet erg interessant...
Maar goed, ik heb deze sticker naast de deurbel. Werkt echt prima!
Heel af en toe glipt er eentje tussen door. Even naar de sticker wijzen is dan vaak al genoeg. Krijg je zelfs nog excuses :)

1712945605703.png
 
+31768507070 is het nummer dat mij belt. Volgens Google is het Ziggo. Al 3 keer, kort wordt er iets gezegd en dan er op gegooid. Onbeschoft dit.
 
Ik al 2x gebeld door +31435690202. Volgens Google zou dit ook Ziggo zijn, na 2x overgaan hangen ze al op.
 
Terug
Bovenaan